faq
VANLIGA FRÅGOR SOM VI FÅR
Vem kan handla hos er?
Alla kan handla hos oss på ett enkelt sätt om man bor i Sverige.
Gäller det försäljning utanför Sverige, så hör av dig.
Betalar jag nu med kort eller hur fungerar det?
Vid din första order, lägger vi upp ett konto och innan det är klart, så gör vi en kreditkontroll, så det inte finns betalningsanmärkningar.
Om allt är ok, så är kontot klart och vi levererar mot faktura på 10 dagar netto. Fakturan skickas via email till dig samma dag eller dagen efter att varorna lämnat vårt lager.
Vi kan även erbjuda förskott såsom Swish (då behöver vi inget personnummer). Eller ett annat alternativ är via PayPal, om du begär detta.
När allt är klart, så erhåller du även en orderbekräftelse från oss, där även beräknad leveransdag från vårt lager finns noterad.
Är era komponenter RoHS-klassade?
I stort sett är alla komponenterna och produkterna godkända enligt RoHS (Restriction of Hazardous Substances) och för komponenterna finns detta noterat vid varje enskild komponentsida. Kan finnas fåtal äldre produkter, som faller utanför, men dessa kan utan problem användas för privata ändamål.
Kompletta audio enheter måste idag uppfylla RoHS kraven för att säljas.
Kompletta konsumentapparater ska uppfylla denna klassning.
RoHS är i botten ett EU direktiv 2011/65/EU. Det innebär att de inte innehåller några farliga delar, såsom bly.
Vad innebär Hi-Resolution Audio?
Hi-Res Audio (HRA) är förlustfritt ljud som kan återge hela utbudet av frekvensbandet. Men ofta tolkas begreppet att man återger även högre frekvenser upp till ca 50 kHz. Nu hör vi människor inte så mycket mer än ca 20 kHz, men vi kan uppfatta ljud betydligt högre upp i frekvensbandet.
>> Läs mer
Kan jag besöka er och även provlyssna?
Ja det går bra att besöka oss, men du bör boka tid för ditt besök. Vi har ett demorum där du kan provlyssna vissa enheter.
Välkommen att hör av dig för att boka ett besök!
Hur levererar ni?
Vi levererar inom 36 timmar om det är lagervara. Vi använder i första hand DHL och skickar till din närmaste utlämningsställe. Du får även i detta fallet ett mail från DHL att en vara är på väg och du kan spåra godset via en länk. Sedan kommer meddelande när paketet finns att hämta hos utlämningsstället.
Har vi ditt mobilnr, så sker sista aviseringen via SMS, annars via mail.
Men ibland kan det vara en mindre försändelse, som vi väljer att skicka med vanlig post (brev). Detta finns normalt noterat i din orderbekräftelse.
Kan jag hämta varorna själv hos er?
Detta är möjligt, men tänk på att kontakta oss i förväg.
Vår adress är Mosippegatan 21, 441 58 Alingsås
Vad göra jag om jag ångrar mitt köp eller vill reklamera någon del?
Du har 30 dagar att ångra ditt köp och vi ställer inga egentliga frågor. Kontakta oss först och sedan kan du skicka tillbaka varan, men det gör du på egen bekostnad och ansvar.
TÄNK PÅ ATT VARAN SKALL VARA I SKICK FÖR ATT SÄLJAS OCH ATT ORIGINALFÖRPACKNING ÄR MED
ÅNGERRÄTTEN GÄLLER EJ BESTÄLLNINGSVAROR ELLER METERVARA
HEMLÅN
Möjlighet för egen test hemma av utrustning – HEMLÅN
Vi medverkar gärna om möjligt att låta dig som kund prova utrustning under en begränsad tid i din hemmamiljö.
Detta gäller dock inte all utrustning. Hör efter hos oss vad som finns tillgängligt för tillfället. Kontakta oss via info@lukase.se
Mer information om HEMLÅN
Lukase AB
info@lukase.se
070-5901275